Kirándulás Budapestre a Sziklakórház Múzeumba

2019-10-04
Pecúravató
2019-10-15

2019. október 3-án kora reggel fázósan indult a 13 fős kis csapat az állomásra. Budapest volt az úti célunk, melyre a Sziklakórház Alapítvány pályázatán nyertünk támogatást. Sötét és hideg volt, amikor elindultunk, útközben láttuk, hogy bizony fekete felhők borítják az eget és még szél is társult hozzá. Hatvanba érve –ahol buszra szálltunk – már barátságosabbnak tűnt az idő, Pesten kiszállva a buszból, pedig már a nap is kisütött.

Felérve a Várba, várt ránk egy kis gyalogtúra, lépcsőzéssel „könnyítve” 🙂 A Sziklakórház bejáratához érve megpihentünk és rövid várakozás után fogadtak is minket.

A múzeumlátogatás rövid filmvetítéssel kezdődött, melyből megismerhettük a múzeum nem is olyan régi történetét. 2008-ban nyílt meg a közönség előtt a múzeum, mely nemcsak hazánkban, de Európában is ritkaságnak számít.

A csoportokat többnyire orvostanhallgatók vezetik végig a múzeumon és mesélnek izgalmas, olykor szívszorító történeteket. A korabeli eszközökön, berendezési tárgyakon kívül élethű viaszfigurák sokasága teszi látványossá és érdekessé a múzeumot.

Ezután egy közeli étteremben megebédeltünk és ismét „meghódítottuk” a várat. Tele hassal kissé lassabban, de megmásztuk a sok-sok lépcsőt. Tettünk egy nagy sétát fent a Várban, megnéztünk néhány nevezetes épületet, készültek fotók dunai látképpel, városképpel. Lassan eljött a hazaindulás ideje. Elfáradva, de élményekkel feltöltődve indultunk haza.

És végül a nap eseményei számokban: